4 PEACE – Inteligență Emoțională, nu Bullying

Program interactiv cu tehnici practice si proceduri pentru elevi, cadre didactice si parinti

4 PEACE este singurul program integrat antibullying din România care include școala, elevii și părinții. Programul este practic și cuprinde dezvoltarea inteligenței emoționale la toți factorii implicați, a comunicării și asumării responsabilității pentru propriile acțiuni. După învățarea principiilor programului, se formează PEACE GANG (Brigada Păcii) care urmează să creeze cadrul în care non-violența devine cultură organizațională în locală.

Principiile programului

SUNTEM PATRU

4 PEACE - Program Antibullying

iau POZIȚIE

Sunt responsabil pentru ce fac, simt și spun.

EMOȚII

îmi recunosc și controlez emoțiile.

ACCEPTARE

mă accept și îi accept pe ceilalți

COMUNICARE

comunic pozitiv cu ceilalți chiar și când sunt supărat

Empatie

Înțeleg ce simte celălalt

Condiții de desfășurarea programului

  1. Declarația instituției de învățământ cu privire la implicarea școlii în desfășurarea programului și asumarea obiectivului ”toleranță ZERO la violență”.
  2. Implicarea a cel puțin a 80% din cadrele didactice + invitație deschisă pentru părinți și elevi.
  3. Modificarea regulamentului școlar și a includerii obiectivului ”toleranță ZERO la violență” care să fie semnat de cadrele didactice, părinți și elevi la începerea fiecărui an școlar.
  4. Asumarea și aplicarea regulamentului școlar atât de către cadrele didactice cât și de către elevi.
  5. Asigurarea unui spațiu special amenajat cu rolul de ”liniștire”

MODUL 1: - 4 Factori implicați în bullying

Obiectivul acestui modul este ca elevii, cadrele didactice și părinții să înțeleagă ce este și ce nu este bullyingul, să cunoască cele 4 roluri implicate și ce poate să facă fiecare persoană implicată.

  1. Școala – Climatul școlar, atitudinea cadrelor didactice și tehnici de intervenție.
  2. Victima – Încrederea în sine, ieșirea din rolul de victimă, ce să fac când sunt agresat. Când, cum și la cine să cer ajutor.
  3. Agresorul – Controlul emoțiilor, Comunicare pozitivă, suportarea consecințelor propriilor comportamente
  4. Martorii – Iau Poziție. Nu există neutralitate. Fie apăr victima fie încurajez agresorul. Când să intervin și cum și când să cer ajutor și la cine.

MODUL 2: P – iau Poziție: Sunt responsabil pentru ce simt, fac și spun

  • Obiectivul acestui modul este ca toate părțile implicate să înțeleagă că orice acțiune a noastră are consecințe și suntem responsabili pentru acestea.
  • Participanții învață importanța regulilor și asumarea consecințelor.
  • Modulul se concretizează la sfârșitul programului prin crearea ”PEACE GANG” (Brigada Păcii).
  • Elevii își pot alege propriul nume. Brigada funcționează după reguli clare în care victima, agresorul și martorii știu fiecare ce au de făcut. Există regulament, procedură de aderare, recompense, consecințe, trese, eșarfe, evenimente.

MODUL 3: E – Inteligență Emoțională: Emoțiile nu mă controlează. Eu le controlez

Obiectivul acestui modul este ca toate părțile implicate să înțeleagă modul în care funcționează emoțiile noastre, de unde vin programele emoționale și cum putem alege programul emoțional pe care îl manifestăm.

  • Cum funcționează creierul
  • Programele Emoționale
  • Cum învățam emoțiile și comportamentele
  • Cum putem schimba emoțiile
  • Legătura dintre ce simt, ce gândesc și ce spun sau fac.
  • 4 pași pentru a-mi controla emoțiile.
  • Semaforul emoțiilor.
  • Coduri emoționale: rușine, vinovăție, teamă, furie, calm, bucurie, curaj, iubire, iertare.
    Ce să fac cu emoțiile mele în rolurile de agresor, victimă sau martor?

MODUL 4: A – Acceptare: Mă accept și îi accept pe ceilalți

Obiectivul acestui modul este ca toate părțile implicate să învețe să aibă încredere în ei însiși și în ceilalți.

  • Ce este și ce nu este încrederea în sine
  • De ce nu avem încredere în sine
  • 3 comportamente non-verbale care îmi cresc încrederea în sine
  • 4 coduri emoționale care mă ajută să am încredere în sine
  • 17 tehnici pentru profesori și părinți

MODUL 5: C– COMUNICARE: Comunic pozitiv și stabilesc limite

Obiectivul acestui modul este ca toate părțile implicate să învețe să stabuilească limite și să exprime clar ceea ce își doresc într-o manieră pozitivă și să poată evita sau stinge un conflict.

  • 3 principii ale relatiillor interumane
  • Banca emoțiilor
  • Cercul și limitele mele
  • 5 erori de comunicare
  • Cum fac cunoștință?
  • Cum ofer feedback?
  • Cum primesc feedback negativ?
  • Cum fac față la bullying?
  • Cum îmi repar imaginea de sine când am fost victima bullyingului?
  • Cum comunic cu elevii mei?

MODUL 6: E – EMPATIE: Sunt conștient de ce simt ceilalți

Obiectivul acestui modul este să ne dezvoltăm empatia față de ceialți, să le înțelegem emoțiile, să cunoaștem efectul cuvintelor, privirilor și al acțiunilor noastre asupra celor din jur.

  • Formula empatiei
  • Cuvintele pe care să le folosesc
  • Cuvintele pe care să le evit
  • Gesturile potrivite la momentul potrivit.

MODUL 7: Alcătuim puzzel-ul

Obiectivul acestui modul este să punem fiecare bucățică de puzzel la locul ei.

  • Vom completa regulamentul școlii
  • Vom alege grupul antibullying al școlii
  • Vom stabili strategia antibullying a școlii
  • Vom alege numele grupului antibullying al școlii, coordonatorii, regulile jocului
  • Începem jocul

Beneficii pentru o școală care aplică programul

  • Sănătate emoțională crescută și stres redus pentru cadrele didactice.

  • Instrumente practice ușor de aplicat în situații de viață reală.

  • Îmbunătățirea climatului școlar.

  • Scăderea incidenței bullyingului în școală.

  • Instrumente practice pe care cadrele didactice le pot oferi părinților.

  • Creșterea nivelului de asumare și responsabilitate a elevilor.

  • Creșterea nivelului de încredere în sine a elevilor și a cadrelelor didactice.

  • Comunicare deschisă

Previous
Next

CONTACT

Pentru insriere, acceseaza unul din butoanele de pe aceasta pagina. Pentru detalii, intrebari sau completari, te rugam sa trimiti email: office@pasaportpentrusucces.ro sau completeaza formularul de contact.